Przedszkole Akademickie Uniwersytet Dziecięcy

Kliknij, aby przejść do strony WSG

Zabawy adaptacyjne

 

"WITAJ ANIU"

Powitanie dzieci piosenką śpiewaną na melodię „Panie Janie”. Dzieci śpiewają:

Witaj Aniu, Witaj Aniu,
Pośród nas, pośród nas,
Wszyscy Cię kochamy,
Wszyscy Cię kochamy,
Bądź wśród nas.

 

"WSZYSCY SĄ"

Muzyka zaprasza do biegu, na przerwę w muzyce dzieci zatrzymują się i witają z partnerem piosenką „Wszyscy są” z jednoczesnym klaskaniem w ręce partnera. Powtórzenie zabawy; zmiana ruchu - podskoki na przerwę w muzyce, piosenka j.w. (zmiana partnera). „Wszyscy są, witam was, zaczynamy już czas. Jestem ja. Jesteś ty, raz, dwa, trzy”.

 

"ZGADNIJ - CZYJE IMIĘ SŁYSZYSZ"

Jedno dziecko opuszcza krąg z poleceniem, aby po powrocie odgadło, jakie imię słyszy.  Pod jego nieobecność wybieramy imię dziecka z sali np. Kamil. Dzielimy je na sylaby Ka – mil. Na dany znak, dzieci w dwóch grupach skandują jednocześnie sylaby wybranego imienia. Jeżeli zgadujący trzykrotnie nie odgadnie daje fant.

 

"LUDZIE DO LUDZI"

Uczestnicy dobierają się parami, prowadzący podaje komendy np. palec do palca, nos do nosa, kolano do kolana, ucho do ucha, palec do czoła itp. Wszyscy wykonują te polecenia. Na hasło: „LUDZIE DO LUDZI” należy szybko znaleźć inną parę. Kto został bez pary – prowadzi grę dalej, podając komendy. 

 

"CHODŹMY WSZYSCY TU DO KOŁA"

Chodźmy wszyscy tu do koła (idziemy wszyscy po kole trzymając się za ręce)
Zabawimy się wesoło (każdy obraca się wokół własnej osi)
Witamy wszyscy wraz (kłaniamy się)
Na zabawę nadszedł czas (podskokami obracamy się dookoła)
Prawa ręka, lewa ręka (pokazujemy prawą a następnie lewą rękę)
Prawa noga, lewa noga (pokazujemy prawą a następnie lewą nogę)
Cały tułów oraz głowa (pokazujemy podane części ciała)
Witamy Was (ukłon)

 

"JA i TY"

Dzieci maszerują, na sygnał STOP, zatrzymują się tworząc pary. Stojąc w miejscu pokazując na siebie mówią „Ja”, następnie pokazują na partnera mówią „Ty”, uderzają wzajemnie w dłonie mówiąc „To my”.

 

"SAŁATKA JARZYNOWA"

Wszystkie dzieci siedzą na krzesełkach w kole, prowadzący zajmuje miejsce w środku koła. Nauczycielka dzieli dzieci na równe zespoły: marchew, groszek, kukurydza itp. Na hasło „marchew i groszek”, te dzieci zamieniają się miejscami, na hasło „sałatka warzywna”, wszyscy zamieniają się miejscami.

 

"ISKIERKA"

Dzieci stoją w kółku i podają sobie ręce, nauczycielka stoi razem z nimi i namawia dzieci, by zamknęły oczy. Ich zadaniem jest skupienie się nad tym, kiedy dotrze do nich „iskierka” ((iskierki przekazuje nauczycielka, ściskając dłoń dziecka z prawej, bądź z lewej strony, a ono przekazuje ją dalej).

 

"POMIDOR"

Jedno dziecko z grupy (ochotnik) zadaje pytania pozostałym uczestnikom. Pytania (dowolne) są zadawane po kolei, a odpowiadający musi mówić za każdym razem „pomidor”. Jeśli osoba odpowiadająca się zaśmieje, musi oddać jakiś fant. Na koniec gry trzeba wykupić swoje fanty, wykonując piosenkę, wierszyk albo inne zadanie wymyślone przez grupę.

 

 

Przedszkole - Wyższa Szkoła Gospodarki